NÕUSTUN

NEWS

Ekspert selgitab: mis eristab tava- ja luksbrändide autotootmist?

29 July 2019

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 80

Mõned autotootjad võtavad sihikule massiauditooriumi ja toodavad võimalikult laia tarbijaskonda rahuldavaid autosid, teised aga toodavad luksuslikke mudeleid, millesse kiinduvad need kliendid, kelle suhtumine autodesse on eriline ja rafineeritud.

Paljudel premium autode segmentidel on tootevalikus kümneid autosid, mis on sisuliselt samad mudelid erineva keretüübi ja teljevahega. Samas on autotootjaid, kes seda pole kunagi mõistnud – näiteks Itaalia autobrändid.

“Alfa Romeo ei ole kunagi keskendunud iga turusegmenti katvale masstootmisele, kuid iga päevaga kasvab nende klientide grupp, kes hindavad tootemargi muid omadusi – nagu ajalugu, eksklusiivset disaini, sportlikkust ja Vormel 1 meeskonda”, selgitas Alfa Romeo müügijuht Arnoldas Ardzevičius.

“Sajand on küll möödas, kuid Alfa Romeo põhimõtted autotootmisel on jäänud samaks, autode disain, täpsemalt tuled ja rattad, sportlikkus ning kvaliteet eristab meid teistest. Kindlasti mängib siin rolli kõikide turuniššide täitmine, kuna auto katsetamiseks ja kõikide sõlmede viimistlemiseks tuleb neid palju kordi erinevates tingimustes testida. Paljude erinevate mudelite tootmisel on põhjalik testimine võimatu. Isegi sedaani ja universaali juhtimisomadused on erineva kaalujaotuse ja aerodünaamika tõttu erinevad,” ütles Ardzevičius.

Tulevik on sportlik ja elektriline

Eelmisel Genfi messil tutvustati Alfa Romeo linnamaasturit Tonale’t, mis on väiksem kui Stelvio linnamaastur ja sellest peaks saama esimene hübriidjõuallikaga Alfa Romeo mudel ja ka esimene elektriauto.

“Elektriautod on veel sportlikumad, nende kiirendus on parem ja raskuskeskme saab viia veelgi madalamale. Juba toimuvad ka erinevad elektriautode võistlused ja alates 2021. aastast võistlevad maailma rallikrossi meistrivõistlustel World RX vaid elektrilised mudelid, seetõttu liigub ka Alfa Romeo selles suunas,“ selgitas müügijuht.

Väikese Tonale linnamaasturi valikus saab olema nii esimene hübriid kui ka esimene elektrimootoriga versioon. 2020. aastal on oodata ka täiesti uut tagaveolist luukpära.

Mantlipärijad on ka Alfa Romeo sportlikel kupee mudelitel 4C ja 8C. Hübriidplatvormiga GTV võimsus on üle 600 hj ja see peaks olema sarnane Giulia kupee mudeliga. Sportliku mudeli 8C järeltulija tagarattad käitab bensiinimootor ja esirattad elektrimootor ning süsteemi võimsus on kokku üle 700 hj. “Neid autosid esitleme mõne aasta pärast, kuid mõningaid sõlmi katsetatakse juba praegu ja valmistutakse nende mudelite debüüdiks turul, rekordilisteks tulemusteks Nürburgringil ja kõrgetele kohtadele usaldusväärsuse aruannetes,“ tõi esile Ardzevičius.

 

Viimased uudised Alfa Romeolt