x 

NÕUSTUN

NEWS

10 fakti Alfa Romeo kuulsusrikkast ajaloost ja dünaamilisest tänapäevast

09 March 2018

Alfa_Romeo_BAT_7_2

Autotootja Alfa Romeo, mille ajalugu sai alguse 1910. aastal, on hästi tuntud igas maailma nurgas. Firma logo seostatakse autospordiga ning ka täna loodavad mudelid säilitavad samu traditsioone: iga Alfa Romeo on praktiline tarbesõiduk ja samas ka ülikiire võidusõiduauto. Kuid miks on Alfa Romeo logol kujutatud risti ja saratseeni õgivat madu? Või mis on ühist Alfa Romeol ja Ferraril? Just sellest jutustavadki kümme kõige huvitavamat fakti selle erilise autofirma ajaloost ja tänapäevast.

1. Esinumber autospordis
Alfa Romeo võib kiidelda oma suurejoonelise ajalooga ja parim osa sellest on seotud autospordiga. Firma minevik on nii rikas, et teatud saavutusi pole mitte ainult võimalik parandada, vaid koguni korratagi.
1925. aastal toimus Vormel 1 eelkäija Automobile World Championshipi esimene ralli. Juba seal ei jätnud Alfa Romeo oma võistlejatele mingit võidulootust. 1933. aastal toimunud mainekal Mille Miglia rallil olid esimesed kümme finišijoone ületanud autot Alfa Romeod. 1950. aastal toimunud esimestel Vormel 1 maailmameistrivõistlustel aga tuli võitjaks… Ikka Alfa Romeo.
Erinevad Alfa Romeo mudelid on palju kordi võitjatena finišeerinud nii Mille Miglia ja Targa Florio kui ka teistel kuulsatel rallidel.

2. Logo on auavaldus ajaloole
Alfa Romeo kannab oma praegust nimetust alles aastast 1920. Enne seda tunti Itaalia autotootjat A.L.F.A. nime all. Firma logo stilistika aga on jäänud muutumatuks aastast 1910, mil ettevõte asutati.
Alfa Romeo pärineb Milanost ning seepärast pandigi logole selle linna vapp. Alates XII sajandist valitses Milanot Visconti suguvõsa, mille vappi, mis kujutab saratseeni õgivat madu, nimetatakse biscioneʼks. Kaks vappi ühendati ja ümbritseti sinise ringiga ning nii saadigi ühe Itaalia kuulsaima autotootja kaubamärk, mida praegu tuntakse kogu maailmas. Logo kontuurid ja stilistika on mitu korda muutunud – viimati täiustati sümbolit 2015. aastal – kuid need kaks põhielementi on jäänud samaks juba enam kui 100 aasta jooksul.

3. Innovatiivsus tehnoloogiates ja disainis
Autospordi kõrval viib Alfa Romeot edasi uuenduslikkus nii tehnoloogiates kui ka disainis. Nii näiteks oli 1954. aasta Torino autonäitusel esitletud kontseptuaalne mudel Alfa Romeo BAT 7 pea ainulaadne oma erilise efektiivsuse poolest: selle õhutakistuse koefitsient oli vaid 0,19 Cd. See on fantastiline saavutus isegi praegu toodetavatele autodele mõeldes, kuna paljud neist jõuavad vaevalt 0,25 või 0,30 Cd piirile.
1968. aasta Pariisi autonäitusel üllatas Alfa Romeo kogu maailma oma ideeauto Carabo kontseptsiooniga: see on kõige kuulsam kiilukujulise kere ja teravate nurkadega auto ning esimene tõstetavate, käärjalt avanevate ustega mudel. Mõlemad disainielemendid on andnud inspiratsiooni paljudele hilisematel aastakümnetel loodud autodele.

4. Kallihinnaline ajalugu
Kõige kallimalt müüdud Alfa Romeo mudeliks on 1939. aastal toodetud 8C 2900B Lungo Spider by Touring. 2016. aastal maksti selle eest RM Sotheby‘s Monterey oksjonil 19,8 miljonit USA dollarit. See on kõige kõrgem hind, mida enne teist maailmasõda toodetud auto eest üldse kunagi makstud.

5. Austus
Legendaarne autotööstur Henry Ford oli suur Alfa Romeo fänn. Ta on öelnud, et kergitab kaabut iga kord, kui Alfa Romeo mööda sõidab. „When I see Alfa Romeo go by, I tip my hat,“ kõlab konveieri leiutaja täpne tsitaat.

6. Kohanimed mudelite nimetustes
Alfa Romeo mudelite nimetused ei ole harilikult mingid suvalised sõnad. Firma ajaloo esimene maastikusõidukite klassi auto on näiteks oma nime saanud Alpide mäekuru Stelvio järgi. Itaalia kõige kõrgemal asfalteeritud mägiteel on 48 serpentiini ning trass sobib paremini kui mistahes muu koht selleks, et sportlikku, ideaalse 50/50 veotasakaaluga Stelviot järele proovida.

7. Kiire ka tänapäeval
Alfa Romeo saavutused autospordis ei lõppenud üldsegi mitte möödunud sajandi kuuekümnendatel. Autotootja nimi kõlab ka 2018. aasta Vormel 1 MM-il, selle kõige uuem meistriteos – linnamaastur Stelvio – aga on kiireim oma klassi auto Nürburgringi võidusõidurajal. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio läbis legendaarsel Nordschleife rajal ühe ringi 7 minuti ja 51,7 sekundiga.

8. Kiirusest lahutamatu turvalisus
Alfa Romeo uusimad mudelid Giulia ja Stelvio on ühed kõige turvalisemad oma klassis. Mõlemad kogusid sõltumatu testorganisatsiooni Euro NCAP uuringutel maksimaalsed viis tärni ning said suurepärase hinnangu osaliseks nii täiskasvanute kui laste turvalisuse kategoorias ning ka erinevate paigaldatavate turvasüsteemide kategoorias.

9. Quadrifoglio müstika
Alfa Romeo sportautosid tähistatakse neljalehelise ristikheina märgiga valge kolmnurga taustal. Seda edu sümbolit kasutas Ugo Sirocci esimest korda 1923. aastal ning Alfa RL võitiski Targa Florio võidusõidu. Hiljem hukkus U. Sirocci neljalehelise ristkheinaga märgistamata autot testides. Räägitakse, et sellest ajast peale kannavad antud sümbolit kõik sportlikud ja rallidel osalevad Alfa Romeo mudelid.

10. Sõprus Ferrariga
Alfa Romeo ja Ferrari on teineteisest lahutamatud. Just Alfa Romeo võidusõidumeeskonnas alustas oma karjääri Enzo Ferrari, kes hiljem omanimelise ettevõtte asutas. Hiljem on mõlemad autotootjad osalenud mitmes ühisprojektis ning mitmed neist on käigus ka praegu. Näiteks on Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ja Stelvio Quadrifoglio kuulsad, 510-hobujõulised 2,9 l twin-turbo V6 mootorid valmistatud Ferrari tehases.

Viimased uudised Alfa Romeolt