NÕUSTUN

4 C

 FCA Importers – Alfaromeo

4 C

BLOCK 1

ALFA ROMEO 4C-d on võimalik muuta kõigest ühe puudutusega, muutes selle ettevaatlikuks (“All weather” režiim), universaalseks (“Normal” režiim) või kiireks ja agressiivseks (“Dynamic” režiim). Neile, kes ihkavad rohkemat, on olemas Alfa “Race” režiim.

Alfa Race

Ülimalt ekstreemne režiim, mida saab aktiveerida, viies režiimivalikunupu dünaamilisele režiimile ja hoides seda viis sekundit all. Režiim Alfa Race annab teile täieliku kontrolli oma sõiduki üle. Selle režiimi aktiveerimisel kaob elektroonika vahelesekkumine ja kogu sõiduki juhtimine jääb täielikult juhile.

Režiimis Alfa Race lülitatakse välja ESC ja see aktiveerub ainult siis, kui kaotate äkilisel pidurdamisel auto üle kontrolli. Kiirendamisel ja peatumisel lülitatakse ASR välja ja veojõudu juhitakse ainult gaasipedaaliga. Alfa Q2 diferentsiaali juhtsüsteem püsib aktiivsena, sest see on vajalik, et kaitsta teelt välja libisemise eest äkilisel pööramisel.

Dynamic

Režiimis Dynamic on tagatud suurepärane sõidukvaliteet. Mootori juhtsätteid kohandatakse, et reageerida viivitusteta kiirendusele, ja Alfa TCT-ülekanne valib kiire tegevusprogrammi, mis aitab vähendada mootori lülitusaega 25%. ESC-süsteem võimaldab driftida külg ees. Süsteem sekkub ainult siis, kui rooli ja auto nurk muutuvad ohtlikuks.

Natural

Režiim Natural on mõeldud igapäevasõitudeks. Käiguvahetus kohandatakse maksimaalselt mugavaks ja lihtsaks. Alfa TCT-ülekanne kompenseerib juhi keskendumise kadumist mehaanilise režiimi valimisel. Automaatne kõrgemale käigule lülitumise funktsioon lülitab sisse järgmise käigu, kui mootori pöörded jõuavad lubatud limiidini. Automaatne madalamale käigule lülitumise funktsioon aktiveerub, kui mootori kiirus langeb alla 1000 p/min. Alfa Q2 diferentsiaal töötab kerges režiimis ja sekkub, kui ühel tagaratastest kaob haarduvus teepinnaga.

All-weather

Maksimaalse turvalisuse tagamiseks ekstreemsetes ilmaoludes tuleb valida All-weather režiim.

Režiimi All-weather valimisel reageerib auto väga ettevaatlikult kiirendamisele. ASR-süsteem valib spetsiaalse mootori ja pidurdamise juhtloogika tüübi ja teepinnaga haarduvuse kadumisel muudab see võimsuse kiirusele vastavaks, et kaitsta teid libisemise ja juhitavuse kadumise eest.

ALFA TCT

ALFA TCT

ALFA ROMEO 4C kõrgetasemelise võimekuse jaoks ei piisa ainult võimsusest. See nõuab ka erilist jõuülekannet.

4C-d täiendab Alfa TCT 6-käiguline käigukast, millel on topeltkuivsidur – lahendus, mis ühendab endas hetkelise veojõu ja automaatkäigukasti mugavuse. See süsteem toimib eraldi siduriga kahe paralleelse ülekandena. Teine käik lülitatakse sisse enne eelmise peatumist.

4C spetsiaalne sidur sisaldab täiesti uut haldustarkvara, mis tagab kiire käiguvahetuse igas olukorras. Sportrežiimide valimisel vahetatakse käike agressiivsemalt. Juht tunneb selgelt käiguvahetust just nagu ralliautos. Kurvides vahetatakse käike äärmiselt sujuvalt, et vältida stabiilsuse vähenemist.

4C integreeritud kohaltvõtukontroll tagab lihtsa ja võimsa liikumise kohaltvõtul. Kohaltvõtukontroll aktiveeritakse gaasipedaali täielikul allavajutamisel, kui vajutada piduripedaali ja vasakut käiguvalitsat. Piduri vabastamisel kontrollib süsteem maksimaalse kiirenduse tagamiseks automaatselt jõuülekannet, veojõudu ja võimsust.

ALFA ROMEO 4C täiustatud klapifaaside süsteem maksimeerib jõumomenti madalal mootori kiirusel ja seetõttu mõjutab sõidustiili ja annab veelgi rohkem võimsust. Juhtseade määrab täpselt klappide nurgad ja ajad nii, et õhu sissevõtu kollektori vool läheks väljalaske kollektorisse.

TURBOKOMPRESSOR

TURBOKOMPRESSOR

Klapifaaside süsteemi täiustamiseks on mootoril uue põlvkonna turboülelaadur ja impulsikonverteri väljalaskekollektor, mis kõrvaldab rõhulained ja suurendab jõumomenti isegi madalal mootori kiirusel. Kollektor ja turbiin on valmistatud valuterasest ja loodud töötama isegi väga kõrgel temperatuuril (üle 1000 °C).

BLOCK 7

Sarnaselt parimatele ralliautodele on 4C-l automaatne jahutussüsteem, mis kaitseb turboülelaadurit. Mootori välja lülitamisel peatub õliringlus koheselt, seega püsib õli turboülelaaduris kõrgel temperatuuril. Kui õli puutub kokku kõrge kuumusega, kaotab see oma määrimisomadused ja põhjustab jääkide tekkimist ning võib kahjustada mootorit. Selle vältimiseks on ALFA ROMEO arendanud pumba, mis hakkab tööle pärast mootori välja lülitamist. Seda elektrilist pumpa kontrollib automaatselt mootori juhtaju. Õli ringleb kuni turboülelaadur on piisavalt jahtunud.