NEWS

Global

ALFA ROMEO ESIMENE VÕIT 65 AASTAT TAGASI

31 July 2015

News-1

Üheistmeline Alfetta 158 on Alfa Romeo Museo Storicos kahtlemata üks kõige silmatorkavamaid autosid ning kõige väärtuslikumaid eksemplare oma ajaloolis-sportliku tähtsuse poolest kogu maailmas. Sama auto meenutab tänavu 65 aasta möödumist esimesest Biscione võidust tol ajal uuesti sündinud Vormel 1 maailmameistrivõistlustel. See oli tõesti 13. mail 1950, kui neli Alfetta autot sõitis Inglismaal Silverstone’is rajale. Nende rool usaldati Giuseppe „Nino“ Farinale, kellest sai hooaja lõpuks võitja, Luigi Fagiolile, Argentiina tõusvale tähele ja 1951. aastal uuesti Alfettaga maailmatiitli võitnud Juan Manuel Fangiole ning Reg Parnellile, briti sõitjale, kes valiti võistluse korraldanud riigi auks. Farina võitis võistluse ja kaks teist kohta poodiumil olid samuti Alfa Romeo täidetud – Milanos asuva ettevõtte autod valitsesid võistlust ja nii jätkus see kogu võistlushooaja. Hooaja jooksul nimetati trio Farina-Fagioli-Fangio publiku poolt 3F-ks ja koos Alfa Romeoga hoidsid nad tollal Itaalia lippu rahvusvahelises autospordis kõrgel – see oli mälestusväärne ajalooline hetk nii kogu riigile kui Alfa Romeole. Alfa Romeo meeskonna jaoks oli erakordne tulemus võita Suurbritannia Grand Prix’l III RAC Briti Grand Prix, mis sel aastal kandis nimetust Euroopa Grand Prix ja toimus 1948. aasta seadetega Silverstone’i võistlusrajal Northamptonshire’i maakonnas. Londonist 40 miili põhja pool asuv rada ehitati kunagisele kuninglike õhujõudude lennuväljale ja selle saatuseks oli saada üheks kõige tähelepanuväärsemaks Vormel 1 rajaks maailmas.
Peale ruudulipu lehvimist Abbey ja Woodcote’i vahel õnnitles kuningas George VI isiklikult kõiki „Alfa meeskonna“ sõitjaid erakordse tulemuse puhul: parim stardipositsioon (Farina), võit (Farina) ja teised kaks kohta poodiumil, kiireim ring (Farina) ja tipptulemus läbi kogu Grand Prix’ liiga. “Nino” Farina viis seega koju esimese Vormel 1 kübaratriki. See oli võidusõidumaailma uue ajastu algus. Järgnevate aastakümnete jooksul sai Vormel 1 võidusõitude kroonimata kuningaks, mida avalikkus jälgis kõige enam, sellest sai tõeline globaalne fenomen ja ka Alfa Romeo jätkas meeletu reklaami ja rahvusvahelise kuulsuse teel. Mudel 158 on 1938. aasta projekti tulemus ning Alfetta oli konkurentsivõimeline ka veel kaksteist aastast hiljem, vaatamata maailmasündmuste poolt peale surutud pausile ja isegi kõigi tehniliste edasiarenduste taustal. Uued Vormel 1 regulatsioonid lubasid autodele 1,5 liitrist superlaaduriga mootorit või 4,5 liitrit atmosfäärirõhuga: mudelil 158 on kaheksasilindriline 1479 cm3 kompressoriga mootor, mis loodi 1938. aastal 195 hj-ga ja saabus hilisemate arenduste tulemusena Silverstone’ile 1950-ndatel 300 hj-ga. 1951. aastal koos 159-ga (158 edasiarendus) saavutas mootor tänu kaheastmelisele kompressorile ja tervele reale muudele täiendustele maksimaalse võimsuse 425 hj (testimisel 450). Reeglid ei kehtestanud autodele mingit kaalupiirangut, samuti polnud piirangut autos olevale kütusele.
158 Silverstone’il kätte võidetud ülemvõim oli Alfa Romeo jaoks kõrge sümboolse väärtusega. Alfetta sportlikud saavutused olid peale maailmasõja põhjustatud raskuste seljatamist Alfa ümbersünni edasiviivaks jõuks. Alfetta 158 mudelit võib lugeda kaubamärgi sõjaeelse perioodi lõpuks. 1951. aastal peale teist maailmameistrivõistlust, mille võitis Fangio autoga 159, eemaldus Alfa Romeo ametlikult võistlusspordist, et keskenduda seeriatootmisele.

Viimased uudised Alfa Romeolt