NEWS

Global

ALFA ROMEO – MILLE MIGLIA 2015 KUNINGANNA

31 July 2015

NEWS 2 IMAGE

Alfa Romeo on nn maailma kõige kaunima võidusõidu mälestusvõistluse kuldsponsor. Ralli algab ja lõppeb Brecias. 464 registreerunud auto hulgas torkavad silma kaks eksklusiivset autot Alfa Romeo Museo Storicost: 1900 Sport Spider (1954) ja 750 Competizione (1955).
Uue Giulietta Sprinti kõrval, mis teeb kummarduse 1954. aasta kultusautole. EXPO 2015 puhul on plaanis läbisõit Villa Realest Monzas, mis on üks Lombardia regiooni keskustest, ja hiljem lähedal asuvast Autodromo Nazionalest.
Kuldsponsorina võtab Alfa Romeo 2015. aastal osa ajaloolise Mille Miglia – Enzo Ferrari poolt maailma kõige ilusamaks võidusõiduks nimetatud ralli – mälestusvõistlusest, mis algab Brescias neljapäeval, 14. mail ja jõuab pärast Itaalia kaunimate kohtade läbimist samasse tagasi pühapäeval, 17. mail.
Alfa Romeo toob võistlema kaks autot Alfa Romeo Museo Storicost – 1900 Sport Spideri (1954) ja 750 Competizione’i (1955), mis on mõlemad eksklusiivsed suure võimsusega sõidukid. Tasub meenutada, et Biscione’i autod triumfeerisid algupärasel Mille Miglial 11 korda – rekord, mida keegi ei suutnud purustada. Tänavu möödub ka 80 aastat Pintacude’i ja Della Stufa võidust Tipo B P3 autoga, mis oli spetsiaalselt valmistatud 1935. aasta jaoks, paremusjärjestuses järgnesid viis teist Alfa Romeo autot.
Mõned võistlevad ja mõned seiklevad – kokku osaleb 33. Freccia Rossa rallil 464 autot meeskondadega 42 riigist, läbides 1760 km pikkuse teekonna. Võistlus koosneb 84 spetsiaalsest katsest, mille seas on 76 tavalist ja 8 keskmist katset. Maailma kõige mainekam rändmuuseum Alfa Romeo Museo Storico peatub samuti Monzas Villa Reales ja Autodromo Nazionales tähistamaks EXPO 2015, mille ametlikuks globaalseks partneriks on Fiat Chrysler Automobiles ja CNH Industrial. Seegi on üks põhjus, miks hoida elus seda mainekat üritust, mis kogub igal aastal publiku poolehoidu ja imetlust: on selge, et need autod kutsuvad endiselt esile tugevaid emotsioone, isegi nooremas publikus, kes neid vaatama tungleb.
Täpsemalt on 1900 Sport Spider võistlusauto, mis on varustatud 4-silindrilise 1900 DOHC mootoriga, kuivasetusega, saavutab maksimaalse võimsuse 138 hj, mis kiirendab auto kuni 220 km/h tänu 880 kilogrammisele kaalule ja eriti tõhusale aerodünaamikale. 1900 SS on varustatud viieastmelise käigukastiga ja De Dion tagateljega – auto võimsus ja sõiduomadused on võrreldavad tänapäevastega, sõiduk on kiire, hea juhitavuse ja haarduvusega. Bertone’i disain tähendab kompaktsust ja praktilisust, see annab edasi kõikide tüüpiliste Alfa Romeo autode dünaamilisust.
Teine võistlusel esitletav auto on 750 Competizione, samuti võistlusauto, mis loodi 1955. aastal, et võistelda kuni 1,5 liitriste SPORT-kategoorias. 750, mille nimi sisaldab peaaegu tänapäevase Giulietta kooditüüpi, on disainitud, kasutades 4 silindriga kergsulamist Giulietta DOHC mootorit, mille väljasurve on suurendatud kuni 1488 cm3 ja millel on topeltnupp. Maksimaalne võimsus ulatub kuni 145 hj (saavutatud 9500 p/min juures), mis võimaldab arendada kiirust kuni 220 km/h. Jõuallikas on paigaldatud ette ja keskele, et optimeerida kaalujaotust.750 Competizione on isukas ja kiire ning suurtel kiirustel hämmastavalt tõhus. Teistest 1950-ndate esimese poole Alfa Romeo autodest erineva kerestiili autoriks on Boano.
Alfa Romeo Museo Storico harulduste kõrval asub võistlusse ka Giulietta Sprint ilmestamaks sidet, mis ühendab omavahel ajaloolisi ja praegu tootmises olevaid autosid. Suurepärane esteetika, põnev võimsus ja tipptasemel tehnoloogiline varustus muudavad selle masina uue versiooni ajaloolise Giulietta Sprinti, mis võitis fänne üle kogu maailma 60 aastat tagasi, loogiliseks järeltulijaks. See oli 1950-ndate aastate Giulietta, mis tegi iga mootorihuviliste unistuse omada Alfa Romeo autot esmakordselt laiemale üldsusele kättesaadavaks. Täna on uuel Giulietta Sprintil aeg teatepulk üle võtta ja anda au 1954. aasta ikoonile, mis pani aluse tervele autode klassile ja on seni üheks märkimisväärsematest toodetest, millel on märk Made in Italy.

Viimased uudised Alfa Romeolt