4 C

 FCA Importers – Alfaromeo

4 C

BLOCK 1

Kõikide elektrooniliste süsteemide toimimisloogika on optimeeritud, et saavutada vastavalt sõidutingimustele täpselt õige võimsuse tase. Te võite muuta oma 4C iseloomu sõrmeliigutusega: rahulik ja ettevaatlik (All Weather), tasakaalustatud, kuid sportlik (Natural) või kiire ja agressiivne (Dynamic). Alfa Romeo D.N.A. valik on pakkunud kolme sõiduseadistust alates aastast 2008. Alfa Romeo 4C juures on süsteem põhjalikult uuendatud, et vastata suure võimsusega superauto nõudmistele.
Kolmele olemasolevale seadistusele on seepärast lisatud neljas – Alfa Race.

Alfa Race
Alfa Race on kõige ekstreemsem toimimisseadistus ja seda saab sisse lülitada, liigutades valiku Dynamic asendisse ja hoides seda seal mõne sekundi jooksul. Alfa Race seadistus annab teile täieliku kontrolli oma auto üle võidusõidutingimustes. Vähendades elektrooniliste süsteemide sekkumist miinimumini, jätab see kõik juhi täieliku kontrolli alla.
Alfa Race seadistuses on ESC stabiilsuskontroll deaktiveeritud ja see sekkub ainult kontrolli kadumise ennetamiseks äkilise pidurdamise korral. ASR on kiirendamise ja pidurdamise ajal samuti deaktiveeritud, jättes teile kontrolli veojõu üle ainult kiirenduspedaali abil. Alfa Q2 diferentsiaali kontrollsüsteem seevastu jääb aktiivseks, kuna see on hädavajalik võimaldamaks kiireid väljumisi kurvidest.

Dynamic
Dynamic seadistus kohandab auto pakkuma suurepärast sõidutulemust. Mootori kontrolliparameetrid on seadistatud koheselt reageerima gaasipedaali sisendile ja Alfa TCT käigukast valib kiire reageerimise programmi, et vähendada käiguvahetuse aega kuni 20% võrra. ESC süsteemi lubab teatud libisemise nurka ja sekkub ainult siis, kui rooliratta asend ja libisemisnurk võiksid autot ohustada.

Natural
Natural seadistus on välja töötatud igapäevaseks kasutamiseks. Käiguvahetuse parameetrid on seadistatud maksimaalse mugavuse ja sujuvuse tarbeks. Manuaalsel seadistusel parandab Alfa TCT ülekanne juhi keskendumisvigu. Auto-Up funktsioon lülitab sisse järgmise käigu, kui mootori kiirus läheneb lubatud piirile, samas kui Auto-Down funktsioon vahetab käigu madalamaks, kui mootori kiirus langeb alla 1000 p/min. Samuti töötab Alfa Q2 diferentsiaal pehmes seadistuses ja sekkub ainult siis, kui üks tagaratastest kaotab oluliselt haarde teepinnaga.

All weather
All Weather seadistus tuleks valida selleks, et tagada maksimaalne ohutus ebasoodsates ilmastikutingimustes.
All Weather seadistuses vastab auto gaasipedaali sisendile väga õrnalt. ASR süsteem valib erilise mootori ja pidurite kontrollimise loogika ja haardejõu vähenemise korral mugandab jõudlust, et see vastaks tee kiirusele ja hoiaks ära libisemise, mida muidu oleks keeruline kontrollida.

ALFA TCT

ALFA TCT

Ainult võimsus ei suudaks kunagi anda Alfa Romeo 4C suurepärast tulemust. Selle kontrollimiseks on vaja edasiarendatud käiguvahetuse süsteemi.

4C on varustatud Alfa TCT 6-käigulise käigukastiga, millel on topelt kuivsidur – lahendus, mis kombineerib järjestikulise käiguvahetuse võimsuse automaatse käiguvahetuse kõigi mugavustega. See süsteem töötab nagu kaks paralleelset käigukasti, kumbki oma siduriga. Järgmine käik valitakse siis, kui eelmine käik on veel rakendatud, vältides igasuguse katkemise jõuülekandes.
Alfa TCT sidur on spetsiaalselt mugandatud Alfa Romeo 4C jaoks. 4C spetsiaalne sidur sisaldab täiesti uut kontrolltarkvara, mis tagab võimalikult kiireima käiguvahetuse kõikides tingimustes. Käiguvahetused on agressiivsemad sportlike sooritusseadete korral ja juhid saavad käiguvahetust just nagu võidusõiduautos selgelt tunnetada . Seevastu kurvidel lõpetatakse käiguvahetus võimalikult sujuvalt, et vältida stabiilsuse kaotust. 4C on varustatud ka Launch Control valikuga lihtsateks suure võimsusega startide jaoks. Launch Control on võimalik aktiveerida, vajutades korraga piduripedaali ja lüües samal ajal gaasipedaal täiesti alla ning vajutades roolist vasakul olevat kangi. Kohe, kui piduripedaali vabastate, kontrollib süsteem automaatselt käigukasti, veojõudu ja võimsust, et maksimeerida kiirendus.

Alfa Romeo 4C tipptasemel prügi eemaldamise tehnoloogia maksimeerib mootori madalatel kiirustel pöördemomenti ja pakub rohkem suutlikkust juhi sisenditele reageerimisel. Kontrollüksus määratleb suure täpsusega klappide kattumise ajad ja nurgad, et luua õhu läbivool sissetulekukollektorist väljalaskekollektorini. Parandades mustuse eemaldamist põlemisel …

TURBOLAADUR

TURBOLAADUR

Jääkide eemaldamise tehnoloogia täiendamiseks on mootor varustatud ka uue generatsiooni turbolaaduriga ja impulsi konverter väljalasketoruga, mis kasutab rõhulaineid pöördemomendi parandamiseks mootori madalatel kiirustel. Väljalasketoru ja turbiin on valmistatud mikrovalatud terasest ja disainitud töötamaks väga kõrgetel temperatuuridel (üle 1000 kraadi)  – eeldus…

BLOCK 7

Nagu kõik tipptasemel võistlusautod kasutab 4C oma turbolaaduri kaitseks automaatset jahutussüsteemi. Tavaliselt tähendaks mootori väljalülitamine ka kohese õli ringlemise lõppemise, mis jätaks turbolaaduris oleva õli seisma väga kuumade temperatuuride juures. Sellise termilise koormuse talumine põhjustab määrimisomaduste olulist halvenemist ja kogu mootorit kahjustada võivate jääkainete kogunemist. Selle ärahoidmiseks on Alfa Romeo tööle rakendanud pealejooksu pumba. See elektriline pump on automaatselt ECU kontrollitud ja hoiab õli ringluses läbi turbolaaduri, kuni seade on piisavalt jahtunud.